"ניתוח תחום הפרמיום בתקופה זו מראה שהיום כמעט שליש מהמכוניות שנמכרות בו משתמשות בהנעה היברידית-חשמלית. לקסוס מובילה בתחום הזה עם 26%, לעומת נתח של 10.3% מכלל שוק היוקרה. אצלנו 82% מהמכירות הן היברידיות, בעוד שבמותג שאחרינו, וולוו, הנתון עומד על 52%. אנחנו מאוד חזקים בתחום ההיברידי, מכיוון שאצלנו בכל מבחר הדגמים מוצעת גרסה כזו. אנחנו צופים שנתחזק בתחומים אלה, ובשנים הבאות נציג כלים חשמליים ואחרי כן גם היברידיים-נטענים. יהיו לנו כל הפתרונות".
מתי זה יקרה?
"לקסוס UX חשמלי יגיע כנראה באוקטובר. לישראל יש עדיפות בלקסוס אירופה, ולכן נהיה בין חמשת השווקים הראשונים שיחלו בשיווק הרכב, ואנחנו כבר מרגישים עניין במוצר. בסוף 2021 ניכנס גם לתחום ההיברידי-נטען, וזה לא יהיה עם כלי אחד בלבד".
האם ההטבות הגדולות שניתנו לתחום ה-PHEV פגעו בכם?
"אין ספק שההטבות שניתנו עד ינואר 2020 היו מאוד גדולות, וראינו את התוצאות. בתחילת השנה נכנסו לתוקף שינויים בהטבות, והממשלה שמה גבול להיקפן. הרבה יבואנים שחררו למלאי מכוניות לפני כניסת השינויים לתוקף, ולכן מתחילים להרגיש את השינויים רק עכשיו, אבל זה לא ישנה את המגמה הכללית. אנחנו התחרינו בלי ההטבות, אבל ככל שנכנסים יותר שחקנים עם הנעות חשמליות או היברידיות זה עושה לנו טוב. ככל שקונים יותר כלים כאלה, יותר אנשים נחשפים אליהם ומבינים שזה דבר טוב. כשאתה לבד קשה יותר להסביר חדשנות, ואנחנו יודעים שלקוחות של רכב היברידי לא חוזרים יותר לבנזין. יכול להיות שכעת, כאשר מבחינה מעשית השפעת ההטבה הגדולה נגמרת, נגדל יותר. חלק מהעניין קשור גם לאספקה אצל המתחרים, כי ייצור דגמי PHEV אינו בנפח של שאר הגרסאות; בלקסוס כושר הייצור ההיברידי הרבה יותר גבוה".
ויש עוד חידושים
במקביל מצפים בלקסוס ישראל לחידושים נוספים. בתחילת השנה תגיע LC מחודשת, גם בגרסת הקבריו החדשה. בלקסוס מקווים להציג ב-2021 גם את לקסוס IS המחודשת שנחשפה בחודש יוני, אשר לא תשווק באירופה, וזו תהיה לקסוס ראשונה שתגיע לארץ בתקינה אמריקאית. היבואן מקווה כי יצליח לשמור על רצף במכירת הדגם.